Prima linie de Tramvai Electric din Bucuresti si-a inceput existenta pe 9 decembrie 1894, aviind initial capul de linie la Piata Iancului.
În 1894, 9 decembrie, tramvaiul începe să circule pe traseul Marele
Bulevard, astăzi bulevardele Mihail Kogălniceanu, Carol I şi Pache
Protopopescu. În Cronologia Bucureştilor de Gheorghe Parusi se
precizează faptul că „este pus în funcţiune primul tramvai electric, cu
numărul 14 pe linia Cotroceni-Obor (la Târgul Moşilor). Era alimentat
de centrala electrică de la Grozăveşti, pusă în funcţiune în 1889.
Pornea din faţa acesteia, străbătea bulevardul deschis de Pache
Protopopescu în 1888 (Kogălniceanu–Elisabeta–Carol–Pache) şi întorcea la
început în faţa actualei Şcoli a Iancului, apoi la Biserica Iancu Vechi
(Agricultori–Mătăsari), după aceea dincolo de Piaţa Iancului, în faţa
ţesătoriei de azi (pe strada Sătucu, actuala At. Ionescu). Parcul de
tramvaie avea 8 vagoane-motor şi 8 remorci.” Primarul Filipescu și-a continuat
proiectul și a înființat noi linii de tramvai în Capitală. Mai mult, s-a
asigurat că orașul va fi iluminat cu gaz și electricitate. Totuși, a
fost contestat de presa de atunci din cauza prețului practicat pentru un
metru cub de gaz. Dacă la Berlin acesta costa 20 de centime, la
București pentru fiecare metru cub de gaz erau percepute 28 de centime.
Realizarea cea mai mare rămâne însă introducerea tramvaiului electric.
No comments:
Post a Comment