Saturday 25 November 2017

Funeraliile cantaretei Maria Tanase - 1963

Funeraliile cantaretei de muzica populara, Maria Tanase.
Fotografi din arhiva Agerpres
Autor : LAZAR SCHINDERMAN
Realizat : 1963-06-22

Maria Tanase (n. 25 septembrie 1913, Bucuresti - d. 22 iunie 1963, Bucuresti) a fost o interpreta româna de muzica populara, usoara, lautareasca, romante si teatru de revista. A fost supranumita Pasarea maiastra de catre Nicolae Iorga în anul 1938.
În primavara anului 1963, fiind într-un turneu la Hunedoara cu Taraful Gorjului, afla ca este bolnava de cancer la plamâni. Întrerupe turneul, rugând-o pe Mia Braia sa o înlocuiasca. Pe 2 mai ajunge acasa, în Bucuresti.
Se stinge din viata la Spitalul Fundeni, pe 22 iunie 1963, la ora 14:10.

---===///\\\===---
Pe patul de moarte, Maria Tănase i-a scris sotului ei de 13 ani urmatoarea scrisoare:  „Îţi scriu acum, tătuţă, scrisoarea cea mai adevărată pe care am crezut vreodată că am s-o pot scrie. Te rog să mă ierţi de tot, dacă poţi, de tot ce ţi-am putut pricinui. Caută-mă, caută mângâierile mele. Ele n-au murit şi niciodată să nu le socoteşti moarte. Caută-mi ochii. Ei nu te-au minţit niciodată. Caută-mi sufletul. Căci, dezlipit de carne, nu te va uita niciodată. Prinde-mi din aer vorbele, căci nimeni nu le va recunoaşte. Culege-mi visele, pe care le-am croit lângă tine, şi împarte-le oamenilor, căci au fost curate şi rare. Te voi aştepta, tătuţă, oricât ţi-o place ţie să trăieşti. Voi găsi atâtea flori pe-acolo că nu ştiu dacă-mi va ajunge timpul, până vei veni, să ţi le cos, să fie cum am visat să-ţi fie viaţa. Eu am să plec, şi-ţi mulţumesc pentru viaţa noastră Iar vouă, cele 49 de frunze verzi din primavară şi galbene în toamnă pe care mi-am plimbat anii, vă las câte o lacrimă de emoţie : Adio, frunză verde, frunză galbenă, tu mă saltă, tu mă leagană…”.

Funeraliile cantaretei de muzica populara, Maria Tanase.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Featured post

Casa Meitani

Subiect: Casa Meitani Autor: Cornel D. Perioada: 1825-1935 Foto: Diverse Adresa: Calea Victor...

Popular Posts

Total Pageviews