Cladirea data în folosinta în anul 1932 are finisaje speciale din piatra si marmura, cu tâmplarie metalica.
Imobilul Fundatiei Dalles cuprinde sali largi de expozitie si o sala de concerte cu anexe si servicii, deasupra unui subsol larg. Ea constituie un model de constructie functionala, dimensionata arhitectonic just si echilibrat, pentru a satisface scopurile multiple ale unei afluente mari de public. Sala de concerte si conferinte constituita pe un plan trapezoidal cu tavanul în suprafata curba dispune de un balcon cu vizibilitate buna si acustica de nivel superior. Fatada concav-modernista reaminteste linia monumentalismului neoclasic de tip fascist.
În anii de dupa cel de-al doilea razboi mondial, printre prefacerile semnificative ale Bucurestilor se pot evidentia cele legate de continuarea desenarii imaginii marilor bulevarde, proiectate în anii 1930, inclusiv prin înlocuirea imobilelor puternic avariate dupa bombardamentele din 1944. Imaginea arterei majore nord-sud - bulevardului I.C. Bratianu, denumit Nicolae Balcescu/General Magheru în anii puterii populare, în armonie cu piata si bulevardul 1848 - este caracterizata de un amestec de imobile moderniste având peste 5 nivele si imobile patriarhale de înaltime mica. Decizia principala a noilor cârmuitori este aceea de a completa aceasta imagine prin imobile înalte, adecvate spiritului vremii, destinate în principal locuintelor. Pâna spre sfarsitul anilor 1960 aceasta decizie duce la completarea tuturor fronturilor si pietelor importante din centrul Bucurestilor.
Ca urmare a proiectului realizat în anul 1959, imobilul Fundatiei Dalles este partial înghitit de o plomba a frontului construit, având la sud calcanul imobilului Creditul Minier, de la care preia alinierea si înaltimea cornisei.
Pina si in ziua de astazi multe persoane sint foarte vocale in a apara decizia comunistilor .
Fatada preia elementele de vocabular preferate pentru sfârsitul anilor 1950 - registre, cadre si grile rectangulare - care desi neaga în mod declarativ afilierea la modernism, nu sunt cu totul straine de rationalismul anilor 1930. Cladirea are doua nivele ce corespund unei înaltimi acoperitoare pentru imobilul lui Horia Teodoru si sapte nivele locuibile. Spatiile din imobilul înghitit sunt extinse pe sub noul imobil catre limita frontului construit si sunt accesibile în continuare publicului, pastrându-si functiile. Proiectul blocului de locuinte este realizat de o echipa de arhitecti aflata sub coordonarea lui Octav Doicescu.
1911 Planul cadastral al zonei la în care se evidenţiază proprietatea familiei Dalles
1932 Faţada concavă a Fundaţiei Dalles
1932 Planul imobilului Fundaţiei Dalles
1935 Fundaţia Dalles(Nicolae Ionescu)
1935 Fundatia Dalles
1936 Construcţia imobilului care adăposteşte Fundaţia Dalles
1936 Fundatia Dalles
1936 O perspectivă laterală a Fundaţiei Dalles
1937 Magheru cu Sala Dalles
1937-sala-Dalles
1937-sala-Dalles
1938 Fundatia Dalles
1938 |
1939 bulevardul Bratianu
1941 pe actualul bulevard I. C. Brătianu, în dreptul Sălii Dalles
1941 Zona Sala Dalles
1942 Sala Dalles 01 Willy Pragher
1942 Sala Dalles 02 Willy Pragher
1946 25.09 la sala „Dalles” expoziţia Refacerea şi dezvoltarea căilor ferate
1947 Bd. Balcescu , la Dalles
1959 Planul etajului curent, imobilul Dalles, aripa stângă
1960 Blocul care acoperă Fundaţia Dalles, în construcţie în 1960
1960 Blocul care acoperă Fundaţia Dalles, în construcţie în 1960
1960 Blocul care acoperă Fundaţia Dalles, în construcţie
1961 Blocul Dalles-Doicescu(1959)
1961 Dalles
1964 Imagine din sala principală de expoziţie a Fundaţiei Dalles
1984 Plan Cadastral Sala Dalles
Imagine în care se poate vedea imobilul lui Horia Teodoru, acoperit parţial de cel al lui Octav Doicescu
Urmatorul set de fotografii in cadrul unei expozitii in Sala Dalles a fost luat de Willy Pragher 1944 May 29
No comments:
Post a Comment