Subiect: |
...... |
|
Autor: |
Cornel Dusescu |
Perioada: |
1912 |
|
Foto: |
Leopold Adler |
Localizare: | Bucuresti |
|
Contributii: |
|
. |
|
|
|
|
Leopold Adler (n. 12 iulie 1848, Praga – d. 8 mai 1924, Brașov)[1] a fost un fotograf, care a imortalizat pe peliculă figuri din viața cotidiană. Fotografiile lui au fost expuse la galeria de expoziție din Viena. A fost unul dintre cei mai prolifici fotografi din România.
Wikipedia:
Fotograful, născut în Nusle lângă Praga, se mută în anul 1872 la Brașov. Acolo, împreună cu fratele său mai tânăr Alfred, au început să practice arta fotografică în atelierul fratelui său mai mare Moritz, care avea din anul 1870, atelierul său fotografic pe adresa Purzengasse 14 în Brașov. După câțiva ani, cei trei frați se despart, Alfred pleacă primul, deschizând propriul său atelier fotografic. În anul 1875 pleacă și Moritz, care probabil s-a reîntors în Boemia și prin anii 1880 și-a expus în Praga propriile fotografii. El ajunge o personalitate renumită în oraș, participând cu operele sale în anul 1895 la expoziția etnografică din Praga. Leopold rămâne în Brașov unde lucrează mai departe în atelierul său până în anul 1900. Din 1900 până în 1909, preia atelierul ajutorul său Josef Schuller și fiul său, care se numea la fel. Între anii 1909 - 1915, Leopold Adler preia din nou conducerea atelierului. Moare în Brașov la data de 8 mai 1924.
Leopold Adler a fost căsătorit din anul 1870 cu Caroline Muschalek, sora unui meșter fotograf din Brașov. El devine renumit împreună cu cei doi Schuller, asistenții săi, prin portretele și peisajele transilvănene realizate.
Fotografiile urmatoare au fost realizate in 1912
|
Biserica Antim |
|
Biserica Domniţa Bălaşa |
|
Biserica Mitropoliei |
|
Biserica Rusă |
|
Biserica Sfinţilor |
|
Biserica Sfântul Silvestru |
|
Biserica Sfântul Spiridon Nou |
|
Biserica Antim |
|
Biserica lui Bucur |
|
Biserica Fundenii Doamnei |
|
Biserica_Fundenii_Doamnei |
|
Biserica Rusă |
|
Biserica Rusă |
|
Biserica Sfinţilor |
|
Biserica Sfinţilor |
|
Inaugurarea Bisericii Ruse |
No comments:
Post a Comment